گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم + فیلم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم حاجی‌بگلو: اگر قصوری در سیل مشهد رخ داده باشد، حتما به مرجع قضائی معرفی می‌شود
سرخط خبرها

ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد

  • کد خبر: ۲۲۵۶۱۸
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد
معاون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد خواستار شد: بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت روز جهانی کار و کارگر، مدیران استانی و شهری با حضور در محل ایست‌کار میدان امام حسین (ع)، ضمن تبریک این روز به کارگران ساختمانی حاضر در این ایست‌کار، پای مشکلات و دغدغه‌های این قشر زحمت‌کش جامعه نشستند و معاون خدمات‌شهری و محیط‌زیستی شهرداری مشهد در جمع کارگران از متولیان حوزه کار خواست که اولویت بیمه کارگران ساختمانی با کارگرانی باشد که در ایست‌کار‌ها حضور دارند.

مهدی یعقوبی ادامه داد: نارضایتی مردم از کارگرنماها، تجمعات کارگران مقابل میدان‌ها و چهارراه‌ها و توجه به شأن و کرامت کارگران از دلایل ایجاد ایست‌کار‌ها در مشهد است.

ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور

وی با بیان اینکه اکنون دوازده ایست‌کار در سطح شهر مشهد فعال است، افزود: خوشبختانه این اقدام یک حرکت ملی به شمار رفت و اکنون چند شهر دیگر طرح ایست‌کار را در شهر‌های خود اجرایی کرد‌ه‌اند.

معاون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد با بیان اینکه در جریان راه‌اندازی ایست‌کارها، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که دوازده مجموعه را پای کار بیاورد، اما برخی از این مجموعه‌ها پای کار نیامدند و به اهداف موردنظر نرسیدیم، گفت: خوشبختانه از زمان شروع به کار ایست‌کار‌ها در مشهد ۱۴ هزار نفر در این مراکز ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: توقع ما از اداره‌کل کار این است که لیست بیمه کارگران ساختمانی با اولویت کارگران ثبت‌نام شده در ایست‌کار‌ها انجام شود تا بتوانیم سهمیه بیمه کارگران را در استان ارتقا دهیم.
یعقوبی افزود: همچنین از اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای این انتظار را داریم که در موضوع کارگران ساختمانی ورود کند و گواهی تخصصی به کارگران ساختمانی بدهد و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه دهند تا کارگران بتوانند دستمزد بالاتری داشته باشند.

قدردانی از شهرداری مشهد برای راه‌اندازی ایست‌کار‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی نیز در این نشست ضمن تبریک روز کار و کارگر گفت: از شهرداری بابت راه‌اندازی ایست‌کار‌ها که به عنوان یک الگوی کشوری مطرح شده است، قدردانی می‌کنم.
محمدامین بابایی ادامه داد: در چند سال اخیر شهرداری مشهد در هفته کار و کارگر اکران‌های خوبی را در راستای قدردانی از جامعه کارگری در سطح شهر داشته است که از همین رو باید از مدیریت شهری تشکر کرد.

وی افزود: در جریان برگزاری جشنواره امتنان امسال خراسان رضوی، وزیر کار موضوع راه‌اندازی قرارگاه مسکن کارگری را مطرح کرد و امیدواریم با شرایطی بهتر در حوزه تأمین مسکن قدم برداریم. در همین راستا شناسایی کارگران واحد‌های صنعتی شروع شده و در گام بعدی با کمک سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری مشهد موضوع تأمین مسکن کارگران ساختمان پیگیری می‌شود.

رئیس پلیس راهور مشهد نیز با بیان اینکه متأسفانه سال گذشته ۳۱۰ نفر در شهر مشهد بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: بر اساس تحلیل‌های انجام شده ۸۰ درصد تصادف‌های منجر به فوت سال گذشته مربوط به عابران پیاده و موتورسواران بوده است.
سرهنگ محسن موسی‌آبادی افزود: استفاده از موتورسیکلت در بین کارگران بالا است از همین رو از این قشر می‌خواهیم تا نسبت به اخذ گواهینامه که شرایط آسانی برای گرفتن آن فراهم شده است، اقدام و همچنین از کلاه ایمنی برای حفظ جان خود استفاده کنند.

«ایست‌کار»؛ شاهکار مدیریت شهری بود

در ابتدای این نشست مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل‌شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در ادوار گذشته توانست با ایجاد ایست‌کار‌ها اقدام خوبی انجام دهد گفت: راه‌اندازی ایست‌کار‌ها شاهکار مدیریت شهری بوده است و در هیچ کجای کشور این اتفاق مشاهده نشد.

حسن کلیدری افزود: ایجاد ایست‌کار‌ها در شهر مشهد در راستای حفظ کرامت و شأن کارگران است و برای ایجاد این مراکز، شهرداری مشهد هزینه‌های سنگینی انجام داده و همچنان هم انجام می‌دهد، اما خوش‌حالیم که هزینه‌ها برای کارگران صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور برخی از کارگران در اطراف میدان‌های شهر هنوز یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است، ادامه داد: در راستای گسترش خدمات به جامعه کارگران ساختمانی و شناسنامه‌دار کردن این افراد براساس رسته‌های شغلی‌شان، جلسه‌های مختلفی با ارگان‌های مربوط در حوزه کارگری برگزار کرده‌ایم که امیدواریم به امضای تفاهم‌نامه در این زمینه برسیم.

کلیدری ادامه داد: موضوع شناسنامه‌دار کردن کارگران ساختمانی در ایست‌کار‌ها هیچ تبعاتی برای این کارگران ندارد و تنها اطلاعاتشان ثبت می‌شود تا شهروندان بتوانند با خیالی راحت‌تر فعالیت‌های ساختمانی خود را از این بستر انجام دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->